Lediga jobb som Marknadskoordinator i Huddinge

Se lediga jobb som Marknadskoordinator i Huddinge. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Huddinge som finns hos arbetsgivaren.

Marknadsassistent - Thernlunds

Ansök    Okt 19    Prale Profil AB    Marknadskoordinator
Thernlunds.se söker nu en marknadsassistent med grafisk inriktning. Thernlunds är i en mycket intressant utvecklingsfas som modekedja och trendsättare där service och kvalité är vårt största fokus. Vi expanderar nu och rekryterar i och med detta en Marknadsassistent. Om du vill vara med och driva Thernlunds.se framåt i en spännande miljö med hög modegrad och kundbemötande i världsklass så är detta tjänsten för dig. Som marknadsassistent ansvarar du för di... Visa mer
Thernlunds.se söker nu en marknadsassistent med grafisk inriktning.
Thernlunds är i en mycket intressant utvecklingsfas som modekedja och trendsättare där service och kvalité är vårt största fokus.
Vi expanderar nu och rekryterar i och med detta en Marknadsassistent.
Om du vill vara med och driva Thernlunds.se framåt i en spännande miljö med hög modegrad och kundbemötande i världsklass så är detta tjänsten för dig.
Som marknadsassistent ansvarar du för digitala och fysiska aktiviteter. Du är en viktig person i vårt pågående utvecklingsarbete i att bli bäst i Sverige inom Service och kvalité. Visa mindre

E-commerce Manager till Thernlunds

Ansök    Okt 19    Norrporth AB    Marknadskoordinator
E-commerce Manager till Thernlunds Är du en person som drivs och motiveras av uppgiften att skala upp en e-handelsbutik fylld av attraktiva varumärken? Som klarar av både den operativa hetluften och det strategiska arbetet? Trivs du i en resultatinriktad och entreprenörer miljö? Då är det kanske dig vi letar efter till tjänsten som Thernlunds E-commerce Manager. Här får du chansen att arbeta i ett team tillsammans med marknads- och inköps där ditt ansvar b... Visa mer
E-commerce Manager till Thernlunds
Är du en person som drivs och motiveras av uppgiften att skala upp en e-handelsbutik fylld av attraktiva varumärken? Som klarar av både den operativa hetluften och det strategiska arbetet? Trivs du i en resultatinriktad och entreprenörer miljö?
Då är det kanske dig vi letar efter till tjänsten som Thernlunds E-commerce Manager. Här får du chansen att arbeta i ett team tillsammans med marknads- och inköps där ditt ansvar blir att ta den digitala affären till nästa nivå.Vi gör nu en storsatsning på vår e-handel och letar därför aktivt efter personer som kan komma in och leverera värde från dag ett. Vi står just nu inför en riktigt spännande expansionsresa där E-commerce Manager är en central roll.
Thernlunds är en multibrandbutik för både honom och henne. Hos oss hittar du ett handplockat sortiment av mode och accessoarer för vardag och fest. Vi erbjuder dig personlig service, trendinspiration och styling tips. Vår personal ser till att du får den perfekta passformen vid ditt köp och ger dig tips och råd kring val av kläder som tar din garderob till nya höjder.
Om rollen Som E-commerce Manager på Thernlunds är du en del av ett e-handelsteam (f.n. 2 medarbetare) och har ett kommersiellt och funktionellt/operativt ansvar över den digitala affären vilket inkluderar: tillväxt och digital affärsutveckling, marknadsföring, konverteringsoptimering, kundtjänst och logistik/frakt.
E-commerce Manager är en nyckelroll för bolagets fortsatta tillväxt och du rapporterar till Vice VD. I övrigt kommer din roll bland annat innefatta att;
? Bidra till och utveckla e-handelsaffären
? Driva bolagets expansion samt utforska nya affärsmöjligheter
? Utveckling och optimering av Thernlunds e-handel
? Äga strategi, planering och koordinering av digitala kommunikationen, till exempel nyhetsbrev, on-site, sociala medier m.m
? Övergripande ansvar för digital marknadsföring och kundanskaffning
? Löpande analys, rapportutveckling och framtagande av nyckeltal
? Leda och delta i krossfunktionella samarbeten med resten av bolaget


Erfarenhet & kompetens
? Mycket god erfarenhet av att leda och skala e-handel
? God analytisk förmåga och kunskaper inom verktyg som t.ex. Google Analytics
? Förmåga att leda och utveckla ditt team
? Erfarenhet av on-site optimering, CRO, UX, SEO, webbanalys m.m.
? Mycket god erfarenhet av digital marknadsföring
? Resultatdriven, analytisk samt vill arbeta mot tydliga mål och vet hur du ska uppnå dem med konkreta nyckeltal
? Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Om dig
Vi tror att du är en driven och initiativrik entreprenörssjäl som inte är rädd att prova nya idéer. Du är en relationsbyggare med en inneboende förmåga att inspirera och få med dig teamet. Utöver det tror vi du är prestigelös person som gillar att varva strategiskt arbete med de operativa arbete som krävs för att nå de övergripande målen.
Tillträde omgående.
Välkommen till oss på Thernlunds! Visa mindre

Koordinator till Leveransgruppen Scania Sverige AB i Kungens Kurva

Ansök    Jul 8    Scania CV AB    Marknadskoordinator
Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Till logistikfunktionen, på Scania Sverige, söker vi nu en koordinator som kommer att agera stöd åt vår försäljningsorganisation inom lastbil, på den svenska marknaden. Arbetsbeskrivning Du blir en central del av vårt Order till Leveransflöde, vars uppgift är att planera, bevaka och följa upp avv... Visa mer
Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.
Till logistikfunktionen, på Scania Sverige, söker vi nu en koordinator som kommer att agera stöd åt vår försäljningsorganisation inom lastbil, på den svenska marknaden.
Arbetsbeskrivning
Du blir en central del av vårt Order till Leveransflöde, vars uppgift är att planera, bevaka och följa upp avvikelser i Order till Leveransflödet. Du agerar som en centralt koordinerande funktion för lastbilssäljarna ute i våra regioner och stöttar dem i diverse frågor kopplade till leveransprocessen. Du har dagligen kontakt med säljare, påbyggare, verkstäder, transportörer och andra parter i flödet för att planera, agera på avvikelser i flödet och övervaka chassiet i takt mot kundleverans.
Vi arbetar i ett team, där vi ansvarar för att stödja varsin region i Sverige. Målet med organisationen är att effektivisera order- till leveransprocessen och korta ledtider till kund. En viktig del av arbetet är att få rutiner, processer och system på plats och att samtidigt få processerna att fungera och verka operativt som möjliggörare för ett effektivt flöde.
Din profil
Du har en positiv attityd och har lätt att bygga relationer i en snabbrörlig företagskultur. För att lyckas i rollen så behöver du vara noggrann, strukturerad och ansvarsfull samt ha en god kommunikativ förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Då vi stödjer leveranserna på den svenska marknaden, är svenska vårt arbetsspråk.
Tempot är stundtals högt och vi lägger stor vikt vid att du är en lagspelare som hjälper dina arbetskamrater när det behövs samt inte är rädd för att flagga när du själv behöver hjälp. Vi arbetar i en standardiserad O2D process, där pulsmöten, hantering av avvikelser och ständiga förbättringar är en viktig del av arbetet. Meriterande med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och/eller erfarenhet från Påbyggare eller transport/logistikbranschen.
Du har god systemvana, meriterande är erfarenhet från COW/COW AP (Scanias orderhanteringssystem) samt har en god processförståelse. Du har antingen några års arbetslivserfarenhet och/eller en utbildning på högskola eller universitet med inriktning på logistik, transport eller annan liknande. Vi erbjuder dig ett spännande arbete, trevliga kollegor med utvecklingsmöjligheter hos en av Scanias främsta kommersiella bolag. Placeringsort i Kungens Kurva (Stockholm), där Scania Sveriges huvudkontor ligger.
Ytterligare information
Placeringsort i Kungens Kurva (Stockholm), där Scania Sveriges huvudkontor ligger.
Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Urval och ev. kallelse till intervju sker efter Scanias semesterperiod (vecka 29-32).
Välkommen med din ansökan


Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. Visa mindre

E-commerce Manager till Thernlunds

Ansök    Dec 30    Norrporth AB    Marknadskoordinator
E-commerce Manager till Thernlunds Är du en person som drivs och motiveras av uppgiften att skala upp en e-handelsbutik fylld av attraktiva varumärken? Som klarar av både den operativa hetluften och det strategiska arbetet? Trivs du i en resultatinriktad och entreprenörer miljö? Då är det kanske dig vi letar efter till tjänsten som Thernlunds E-commerce Manager. Här får du chansen att arbeta i ett team tillsammans med marknads- och inköps där ditt ansvar b... Visa mer
E-commerce Manager till Thernlunds
Är du en person som drivs och motiveras av uppgiften att skala upp en e-handelsbutik fylld av attraktiva varumärken? Som klarar av både den operativa hetluften och det strategiska arbetet? Trivs du i en resultatinriktad och entreprenörer miljö?
Då är det kanske dig vi letar efter till tjänsten som Thernlunds E-commerce Manager. Här får du chansen att arbeta i ett team tillsammans med marknads- och inköps där ditt ansvar blir att ta den digitala affären till nästa nivå.Vi gör nu en storsatsning på vår e-handel och letar därför aktivt efter personer som kan komma in och leverera värde från dag ett. Vi står just nu inför en riktigt spännande expansionsresa där E-commerce Manager är en central roll.
Thernlunds är en multibrandbutik för både honom och henne. Hos oss hittar du ett handplockat sortiment av mode och accessoarer för vardag och fest. Vi erbjuder dig personlig service, trendinspiration och styling tips. Vår personal ser till att du får den perfekta passformen vid ditt köp och ger dig tips och råd kring val av kläder som tar din garderob till nya höjder.
Om rollen Som E-commerce Manager på Thernlunds är du en del av ett e-handelsteam (f.n. 2 medarbetare) och har ett kommersiellt och funktionellt/operativt ansvar över den digitala affären vilket inkluderar: tillväxt och digital affärsutveckling, marknadsföring, konverteringsoptimering, kundtjänst och logistik/frakt.
E-commerce Manager är en nyckelroll för bolagets fortsatta tillväxt och du rapporterar till Vice VD. I övrigt kommer din roll bland annat innefatta att;
? Bidra till och utveckla e-handelsaffären
? Driva bolagets expansion samt utforska nya affärsmöjligheter
? Utveckling och optimering av Thernlunds e-handel
? Äga strategi, planering och koordinering av digitala kommunikationen, till exempel nyhetsbrev, on-site, sociala medier m.m
? Övergripande ansvar för digital marknadsföring och kundanskaffning
? Löpande analys, rapportutveckling och framtagande av nyckeltal
? Leda och delta i krossfunktionella samarbeten med resten av bolaget


Erfarenhet & kompetens
? Mycket god erfarenhet av att leda och skala e-handel
? God analytisk förmåga och kunskaper inom verktyg som t.ex. Google Analytics
? Förmåga att leda och utveckla ditt team
? Erfarenhet av on-site optimering, CRO, UX, SEO, webbanalys m.m.
? Mycket god erfarenhet av digital marknadsföring
? Resultatdriven, analytisk samt vill arbeta mot tydliga mål och vet hur du ska uppnå dem med konkreta nyckeltal
? Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Om dig
Vi tror att du är en driven och initiativrik entreprenörssjäl som inte är rädd att prova nya idéer. Du är en relationsbyggare med en inneboende förmåga att inspirera och få med dig teamet. Utöver det tror vi du är prestigelös person som gillar att varva strategiskt arbete med de operativa arbete som krävs för att nå de övergripande målen.
Tillträde omgående.
Välkommen till oss på Thernlunds! Visa mindre

Marknadskoordinator - Thernlunds

Ansök    Jan 4    Norrporth AB    Marknadskoordinator
Thernlunds söker marknadskoordinator! Thernlunds.se söker nu en marknadskoordinator med grafisk inriktning. Thernlunds är i en mycket intressant utvecklingsfas som modekedja och trendsättare där service och kvalité är vårt största fokus. Vi expanderar nu och rekryterar i och med detta en Marknadskoordinator. Om du vill vara med och driva Thernlunds.se framåt i en spännande miljö med hög modegrad och kundbemötande i världsklass så är detta tjänsten för d... Visa mer
Thernlunds söker marknadskoordinator!
Thernlunds.se söker nu en marknadskoordinator med grafisk inriktning.


Thernlunds är i en mycket intressant utvecklingsfas som modekedja och trendsättare där service och kvalité är vårt största fokus. Vi expanderar nu och rekryterar i och med detta en Marknadskoordinator.
Om du vill vara med och driva Thernlunds.se framåt i en spännande miljö med hög modegrad och kundbemötande i världsklass så är detta tjänsten för dig.


Om rollen
Som marknadskoordinator ansvarar du för att tillgodose Thernlunds med marknadsmaterial för både fysisk och digital kommunikation. Det är viktigt att du både har praktiskt kundskap inom relevanta system och bildredigeringsprogram såväl som strategisk och affärsmässig förståelse för varumärkesfrågor, målgruppsbearbetning och kommunikation.


Din bakgrund
Vi tror att du har arbetat inom liknande roller för konsumentinriktade bolag tidigare med en samlad yrkeserfarenhet på mellan 5-10 år. Vår målsättning är att bli bäst inom vårt segment inom service och kvalité och i detta arbete kommer du att ha en central roll. Visa mindre

E-commerce Manager till Thernlunds

Ansök    Jun 30    Norrporth AB    Marknadskoordinator
E-commerce Manager till Thernlunds Är du en person som drivs och motiveras av uppgiften att skala upp en e-handelsbutik fylld av attraktiva varumärken? Som klarar av både den operativa hetluften och det strategiska arbetet? Trivs du i en resultatinriktad och entreprenörer miljö? Då är det kanske dig vi letar efter till tjänsten som Thernlunds E-commerce Manager. Här får du chansen att arbeta i ett team tillsammans med marknads- och inköps där ditt ansvar b... Visa mer
E-commerce Manager till Thernlunds
Är du en person som drivs och motiveras av uppgiften att skala upp en e-handelsbutik fylld av attraktiva varumärken? Som klarar av både den operativa hetluften och det strategiska arbetet? Trivs du i en resultatinriktad och entreprenörer miljö?
Då är det kanske dig vi letar efter till tjänsten som Thernlunds E-commerce Manager. Här får du chansen att arbeta i ett team tillsammans med marknads- och inköps där ditt ansvar blir att ta den digitala affären till nästa nivå.Vi gör nu en storsatsning på vår e-handel och letar därför aktivt efter personer som kan komma in och leverera värde från dag ett. Vi står just nu inför en riktigt spännande expansionsresa där E-commerce Manager är en central roll.
Thernlunds är en multibrandbutik för både honom och henne. Hos oss hittar du ett handplockat sortiment av mode och accessoarer för vardag och fest. Vi erbjuder dig personlig service, trendinspiration och styling tips. Vår personal ser till att du får den perfekta passformen vid ditt köp och ger dig tips och råd kring val av kläder som tar din garderob till nya höjder.
Om rollen Som E-commerce Manager på Thernlunds är du en del av ett e-handelsteam (f.n. 2 medarbetare) och har ett kommersiellt och funktionellt/operativt ansvar över den digitala affären vilket inkluderar: tillväxt och digital affärsutveckling, marknadsföring, konverteringsoptimering, kundtjänst och logistik/frakt.
E-commerce Manager är en nyckelroll för bolagets fortsatta tillväxt och du rapporterar till Vice VD. I övrigt kommer din roll bland annat innefatta att;
? Bidra till och utveckla e-handelsaffären
? Driva bolagets expansion samt utforska nya affärsmöjligheter
? Utveckling och optimering av Thernlunds e-handel
? Äga strategi, planering och koordinering av digitala kommunikationen, till exempel nyhetsbrev, on-site, sociala medier m.m
? Övergripande ansvar för digital marknadsföring och kundanskaffning
? Löpande analys, rapportutveckling och framtagande av nyckeltal
? Leda och delta i krossfunktionella samarbeten med resten av bolaget


Erfarenhet & kompetens
? Mycket god erfarenhet av att leda och skala e-handel
? God analytisk förmåga och kunskaper inom verktyg som t.ex. Google Analytics
? Förmåga att leda och utveckla ditt team
? Erfarenhet av on-site optimering, CRO, UX, SEO, webbanalys m.m.
? Mycket god erfarenhet av digital marknadsföring
? Resultatdriven, analytisk samt vill arbeta mot tydliga mål och vet hur du ska uppnå dem med konkreta nyckeltal
? Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Om dig
Vi tror att du är en driven och initiativrik entreprenörssjäl som inte är rädd att prova nya idéer. Du är en relationsbyggare med en inneboende förmåga att inspirera och få med dig teamet. Utöver det tror vi du är prestigelös person som gillar att varva strategiskt arbete med de operativa arbete som krävs för att nå de övergripande målen.
Tillträde omgående.
Välkommen till oss på Thernlunds! Visa mindre

Marknadskoordinator - Thernlunds

Ansök    Nov 28    Norrporth AB    Marknadskoordinator
Thernlunds söker marknadskoordinator! Thernlunds.se söker nu en marknadskoordinator med grafisk inriktning. Thernlunds är i en mycket intressant utvecklingsfas som modekedja och trendsättare där service och kvalité är vårt största fokus. Vi expanderar nu och rekryterar i och med detta en Marknadskoordinator. Om du vill vara med och driva Thernlunds.se framåt i en spännande miljö med hög modegrad och kundbemötande i världsklass så är detta tjänsten för d... Visa mer
Thernlunds söker marknadskoordinator!
Thernlunds.se söker nu en marknadskoordinator med grafisk inriktning.


Thernlunds är i en mycket intressant utvecklingsfas som modekedja och trendsättare där service och kvalité är vårt största fokus. Vi expanderar nu och rekryterar i och med detta en Marknadskoordinator.
Om du vill vara med och driva Thernlunds.se framåt i en spännande miljö med hög modegrad och kundbemötande i världsklass så är detta tjänsten för dig.


Om rollen
Som marknadskoordinator ansvarar du för att tillgodose Thernlunds med marknadsmaterial för både fysisk och digital kommunikation. Det är viktigt att du både har praktiskt kundskap inom relevanta system och bildredigeringsprogram såväl som strategisk och affärsmässig förståelse för varumärkesfrågor, målgruppsbearbetning och kommunikation.


Din bakgrund
Vi tror att du har arbetat inom liknande roller för konsumentinriktade bolag tidigare med en samlad yrkeserfarenhet på mellan 5-10 år. Vår målsättning är att bli bäst inom vårt segment inom service och kvalité och i detta arbete kommer du att ha en central roll. Visa mindre

Kommunikatör till HSB, Sveriges största bostadskooperation!

Ansök    Jun 13    The Place AB    Marknadskoordinator
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare. Om rollen HSB söker en trygg och självgående kommunikatör som är soc... Visa mer
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Om rollen

HSB söker en trygg och självgående kommunikatör som är socialt lagd och som tycker om och inspireras av kontakt med människor. Som kommunikatör på HSB Södertörn arbetar du med att ta fram en kommunikationsplan som består av både fysiska och digitala marknadsaktiviteter. Du jobbar både strategiskt och operativt med produktion av copy och content i print och digitalt. Utöver detta kommer du att planera och delta på fysiska event för HSB Södertörns medlemmar och kunder. Du blir del av en enhet om sex kollegor, men där inte alla arbetar inom marknad och kommunikation, och utgår från huvudkontoret i Huddinge, strax utanför Stockholm. Enheten leds av kommunikation- och medlemschef. I din roll kommer du att arbeta nära försäljningsansvarig som också finns på enheten.

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att

• Arbeta fram och genomföra en marknadsstrategi för två av företagets affärsområden, fastighetsförvaltning och medlemskap, enligt företagets affärsstrategi och mål.
• Utforma och genomföra marknadsaktiviteter och diverse marknadsföringsprojekt.
• Utforma och ta fram sälj- och marknadsföringsmaterial.
• Projektleda planeringen av och delta säkerställa kvalitén på genomförandet vid/av kundevents, seminarier och mässor.
• Stötta säljansvarig och övriga medarbetare inför och vid kundmöten med nya och befintliga kunder.
• Producera nyhetsbrev och annan regelbunden kommunikation till kunder och potentiella kunder.
• Säkerställa att mallar och kommunikationsmaterial följer den grafiska profilen och är säljstödjande.
• Proaktivt delta i arbetet med att utveckla verksamheten inom enheten såväl som företaget.
• Bidra i konkurrensbevakning inom HSB Södertörns marknadsområde.

Du som person

Du är en ambitiös och driven person som har stor förmåga att skapa resultat på egen hand såväl som tillsammans med andra. Viktigt för rollen är att du har en god operativ förmåga och självständigt kan driva ditt arbete framåt då du inte är rädd för att ta egna initiativ. Du är duktig på att arbeta strukturerat samtidigt som du kan vara flexibel när det uppkommer snabba puckar som kräver omprioritering.

Rollen innefattar såväl interna som externa kontakter och vi ser därför att du är social och besitter en god kommunikativ förmåga. Du har ett stort engagemang och intresse för marknadsföring samt försäljning och du är därtill resultatinriktad och van att arbeta mot högt uppsatta mål.

För att lyckas i rollen tror vi att du har följande erfarenhet

• En relevant utbildning inom kommunikation/marknadsföring eller motsvarande.
• Goda kunskaper inom Adobe Creative Suite (Photoshop och Indesign).
• Erfarenhet av att jobba med Episerver, Apsis eller liknande.
• Erfarenhet eller intresse av att jobba försäljningsorienterat.
• Flytande svenska i tal och skrift.
• Goda kunskaper i Microsoft Office.

Tjänstens omfattning

Detta är en heltidstjänst på 37,5 timmar i veckan med möjlighet till flextid. Du kommer utgå från HSB Södertörns huvudkontor i Huddinge, strax utanför Stockholms stad. Tjänsten innebär att delar av arbetet kan ske på kvällstid i samband med event.

Varför ska du bli en del av HSB?

HSB Södertörn ger dig möjlighet till ett fritt, självständigt och ansvarsfullt arbete samt stora utvecklingsmöjligheter. Jämställdhets- och mångfaldsarbete är en prioriterad fråga med strävan efter att spegla samhället i medarbetarkåren. Hos HSB ingår du i en organisation med bred kompetens där du både har goda förutsättningar till personlig utveckling såväl som tillgång till stöd inom olika specialistområden. HSB är en värderingsstyrd organisation, där företagskulturen är inkluderande och uppmuntrande.

Om HSB Södertörn

HSB Södertörn är idédrivet och medlemsägt. Vi är en av 26 regionföreningar i landet. Vi bedriver verksamhet i fyra kommuner; Huddinge, Botkyrka, Nynäshamn och Gotland. HSB Södertörn har nästan 23 000 medlemmar och vår förvaltning berör 14 300 lägenheter. Vi bygger bostäder samt erbjuder kvalificerade förvaltningstjänster i samtliga kommuner. På HSB Södertörn jobbar drygt 100 nyfikna och serviceinriktade personer.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

 

Nyckelord: kommunikatör, copywriter, content creator Visa mindre

Marknadsstöd & Avtalskoordinator Servicemarknad – Scania Sverige AB

Ansök    Okt 11    Scania CV AB    Marknadskoordinator
Drömmer du om att jobba närmare slutkunden? Uppskattar du att jobba i en dynamisk miljö med många kontaktytor och kunniga kollegor? Känner du dig hemma i fordonsbranschen och trivs att arbeta med servicerelaterade frågor? Arbetar du som servicerådgivare och vill ta nästa steg? Då kanske detta är ett jobb för dig! Scania Sverige är inne i en händelserik och spännande tid. Vi är marknadsledande och har ett fantastiskt produkt- och tjänsteprogram i portfölj... Visa mer
Drömmer du om att jobba närmare slutkunden? Uppskattar du att jobba i en dynamisk miljö med många kontaktytor och kunniga kollegor? Känner du dig hemma i fordonsbranschen och trivs att arbeta med servicerelaterade frågor? Arbetar du som servicerådgivare och vill ta nästa steg? Då kanske detta är ett jobb för dig!

Scania Sverige är inne i en händelserik och spännande tid. Vi är marknadsledande och har ett fantastiskt produkt- och tjänsteprogram i portföljen. Vi har samtidigt bestämt oss för att leda skiftet mot hållbara transportlösningar.

Affärsområdet Servicemarknad ansvarar för att våra Scaniakunder runt om i landet ska ha tillgång till förstklassig service. För att lyckas med detta uppdrag jobbar vi tillsammans och genom våra återförsäljare med försäljning och stöd rörande produkter och tjänster som Scania levererar på den svenska marknaden. Vi tillhandahåller teknisk- och reservdelssupport och utbildning för att säkerställa kompetens i hela nätverket, allt i syfte att säkerställa bäst möjliga kundnöjdhet- och lönsamhet kopplat till våra leveranser.

Gruppen
Rollen som marknadsstöd och avtalskoordinator för våra centralkunders serviceavtal ingår i gruppen för tjänsteförsäljning och administration inom affärsområdet Servicemarknad. I gruppens uppdrag finns ansvaret för avtalsförsäljning till Scania Sveriges fleetkunder (centralkunder), administration och analys av avtalsportföljen och garantiadministration. Totalt består gruppen i dag av 12 personer.

Ditt uppdrag 
I rollen som marknadsstöd och avtalskoordinator för Scanias centralkunder kommer du att stötta Key Account Managers (KAM) i det dagliga arbetet med att offerera, sälja och leverera lösningar som möter våra centralkunders behov. I arbetet kommer du ha direktkontakt med våra centralkunder i vissa frågor kopplat till tjänsteutbud, fakturor och saldorapporter och med återförsäljare rörande exempelvis underhållsplaner för centralkunder. Du kommer även delta på vissa kundmöten tillsammans med KAM.

Ditt uppdrag kommer i första hand vara att ansvara för det administrativa flödet kopplat till centralkunder men du kommer att ha ett nära samarbete till kollegorna som administrerar serviceavtal till Scanias kunder via återförsäljare runt om i landet. Du kommer därför introduceras till närliggande uppgifter för att det ska finnas en flexibilitet inom gruppen att stötta varandra.

I rollen kommer du aktivt delta i utveckling av arbetssätten i syfte att effektivisera den dagliga verksamheten och även ha möjlighet att delta i olika typer av tvärfunktionella utvecklingsprojekt kopplat till avtalsaffären.


Din profil
Vi söker en lagspelare som är nyfiken och intresserad av att lära sig nya saker och vill utvecklas i rollen och inom Scanias organisation. Då nätverket du kommer jobba i spänner över en stor del av Scania Sveriges organisation, återförsäljarnätverk och kunder är det viktigt att du trivs i en roll med många kontaktytor. Då arbetet stundtals är intensivt och utmanande tror vi även att du gillar att ha många bollar i luften, är flexibel och positiv till att hitta nya vägar för att kunna förbättra och utveckla befintliga arbetssätt.
 
Du har tidigare arbetat med servicerelaterade, administrativa och koordinerade uppgifter och som person är du utåtriktad, noggrann och strukturerad. Erfarenhet av fordon, servicemarknad och avtalsfrågor eller motsvarande inom fordonsbranschen är ett krav. Kunskaper om Scanias produkter väger extra tungt. Du har lätt för att kommunicera i tal och i skrift. Det mesta av arbetet sker på svenska men du bör behärska engelska i tal och skrift. Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse. Tidigare erfarenhet av Scanias avtals-, underhålls- och dealer management system (DMS) RAMAS, MPP/MAC och Automaster är mycket meriterande men inte ett krav.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig möjligheten att utvecklas hos en av Scanias främst distributörer tillsammans med trevliga och kunniga kollegor i en grupp där vi stöttar varandra och har kul tillsammans i det spännande och viktiga gränslandet mellan distributör och kund. Hos Scania Sverige, med kontor i Lindvreten strax söder om Stockholm, kommer du arbete i en dynamisk arbetsmiljö med goda möjligheter till utveckling och ett bra arbetsklimat med frihet under ansvar där vi arbetar flexibelt gällande kontors- och hemarbete.

Placeringsort för denna tjänst kan diskuteras.

För mer information
För mer information kontakta Maria Molén, chef för Service Sales & administration 070-248 33 41, eller Natalie Brantberg, marknadsstöd/avtalskoordinator centralkunder 010-706 68 78 

Ansökan
Din ansökan ska innehålla ett personlig brev och ett CV. Urval och intervjuer kan ske löpande under ansökningsperioden. Senaste ansökningsdatumet 23 oktober 2023.

Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav drygt 800 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg och Dalarna. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2021 registrerade Scania Sverige 5 304 tunga fordon samt 157 Scaniabussar och blev med det marknadsledare på den svenska marknaden med 44,8%. Visa mindre

Kommunikatör till HSB, Sveriges största bostadskooperation!

Ansök    Maj 9    The Place AB    Marknadskoordinator
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare. Om rollen HSB söker en trygg och självgående kommunikatör som är soc... Visa mer
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Om rollen

HSB söker en trygg och självgående kommunikatör som är socialt lagd och som tycker om och inspireras av kontakt med människor. Som kommunikatör på HSB Södertörn arbetar du med att ta fram en kommunikationsplan som består av både fysiska och digitala marknadsaktiviteter. Du jobbar både strategiskt och operativt med produktion av copy och content i print och digitalt. Utöver detta kommer du att planera och delta på fysiska event för HSB Södertörns medlemmar och kunder. Du blir del av en enhet om sex kollegor, men där inte alla arbetar inom marknad och kommunikation, och utgår från huvudkontoret i Huddinge, strax utanför Stockholm. Enheten leds av kommunikation- och medlemschef. I din roll kommer du att arbeta nära försäljningsansvarig som också finns på enheten.

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att

• Arbeta fram och genomföra en marknadsstrategi för två av företagets affärsområden, fastighetsförvaltning och medlemskap, enligt företagets affärsstrategi och mål.
• Utforma och genomföra marknadsaktiviteter och diverse marknadsföringsprojekt.
• Utforma och ta fram sälj- och marknadsföringsmaterial.
• Projektleda planeringen av och delta säkerställa kvalitén på genomförandet vid/av kundevents, seminarier och mässor.
• Stötta säljansvarig och övriga medarbetare inför och vid kundmöten med nya och befintliga kunder.
• Producera nyhetsbrev och annan regelbunden kommunikation till kunder och potentiella kunder.
• Säkerställa att mallar och kommunikationsmaterial följer den grafiska profilen och är säljstödjande.
• Proaktivt delta i arbetet med att utveckla verksamheten inom enheten såväl som företaget.
• Bidra i konkurrensbevakning inom HSB Södertörns marknadsområde.

Du som person

Du är en ambitiös och driven person som har stor förmåga att skapa resultat på egen hand såväl som tillsammans med andra. Viktigt för rollen är att du har en god operativ förmåga och självständigt kan driva ditt arbete framåt då du inte är rädd för att ta egna initiativ. Du är duktig på att arbeta strukturerat samtidigt som du kan vara flexibel när det uppkommer snabba puckar som kräver omprioritering.

Rollen innefattar såväl interna som externa kontakter och vi ser därför att du är social och besitter en god kommunikativ förmåga. Du har ett stort engagemang och intresse för marknadsföring samt försäljning och du är därtill resultatinriktad och van att arbeta mot högt uppsatta mål.

För att lyckas i rollen tror vi att du har följande erfarenhet

• En relevant utbildning inom kommunikation/marknadsföring eller motsvarande.
• Goda kunskaper inom Adobe Creative Suite (Photoshop och Indesign).
• Erfarenhet av att jobba med Episerver, Apsis eller liknande.
• Erfarenhet eller intresse av att jobba försäljningsorienterat.
• Flytande svenska i tal och skrift.
• Goda kunskaper i Microsoft Office.

Tjänstens omfattning

Detta är en heltidstjänst på 37,5 timmar i veckan med möjlighet till flextid. Du kommer utgå från HSB Södertörns huvudkontor i Huddinge, strax utanför Stockholms stad. Tjänsten innebär att delar av arbetet kan ske på kvällstid i samband med event.

Varför ska du bli en del av HSB?

HSB Södertörn ger dig möjlighet till ett fritt, självständigt och ansvarsfullt arbete samt stora utvecklingsmöjligheter. Jämställdhets- och mångfaldsarbete är en prioriterad fråga med strävan efter att spegla samhället i medarbetarkåren. Hos HSB ingår du i en organisation med bred kompetens där du både har goda förutsättningar till personlig utveckling såväl som tillgång till stöd inom olika specialistområden. HSB är en värderingsstyrd organisation, där företagskulturen är inkluderande och uppmuntrande.

Om HSB Södertörn

HSB Södertörn är idédrivet och medlemsägt. Vi är en av 26 regionföreningar i landet. Vi bedriver verksamhet i fyra kommuner; Huddinge, Botkyrka, Nynäshamn och Gotland. HSB Södertörn har nästan 23 000 medlemmar och vår förvaltning berör 14 300 lägenheter. Vi bygger bostäder samt erbjuder kvalificerade förvaltningstjänster i samtliga kommuner. På HSB Södertörn jobbar drygt 100 nyfikna och serviceinriktade personer.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

 

Nyckelord: kommunikatör, copywriter, content creator Visa mindre

Marknadskoordinator - Thernlunds

Ansök    Apr 20    Norrporth AB    Marknadskoordinator
Thernlunds söker marknadskoordinator! Thernlunds.se söker nu en marknadskoordinator med grafisk inriktning. Thernlunds är i en mycket intressant utvecklingsfas som modekedja och trendsättare där service och kvalité är vårt största fokus. Vi expanderar nu och rekryterar i och med detta en Marknadskoordinator. Om du vill vara med och driva Thernlunds.se framåt i en spännande miljö med hög modegrad och kundbemötande i världsklass så är detta tjänsten för d... Visa mer
Thernlunds söker marknadskoordinator!
Thernlunds.se söker nu en marknadskoordinator med grafisk inriktning.


Thernlunds är i en mycket intressant utvecklingsfas som modekedja och trendsättare där service och kvalité är vårt största fokus. Vi expanderar nu och rekryterar i och med detta en Marknadskoordinator.
Om du vill vara med och driva Thernlunds.se framåt i en spännande miljö med hög modegrad och kundbemötande i världsklass så är detta tjänsten för dig.


Om rollen
Som marknadskoordinator ansvarar du för att tillgodose Thernlunds med marknadsmaterial för både fysisk och digital kommunikation. Det är viktigt att du både har praktiskt kundskap inom relevanta system och bildredigeringsprogram såväl som strategisk och affärsmässig förståelse för varumärkesfrågor, målgruppsbearbetning och kommunikation.


Din bakgrund
Vi tror att du har arbetat inom liknande roller för konsumentinriktade bolag tidigare med en samlad yrkeserfarenhet på mellan 5-10 år. Vår målsättning är att bli bäst inom vårt segment inom service och kvalité och i detta arbete kommer du att ha en central roll. Visa mindre

Kommunikatör till HSB Södertörn!

Ansök    Jun 7    The Place AB    Marknadskoordinator
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare. HSB söker en trygg och självgående kommunikatör som är socialt lagd o... Visa mer
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

HSB söker en trygg och självgående kommunikatör som är socialt lagd och som tycker om och inspireras av kontakt med människor. Som kommunikatör på HSB Södertörn arbetar du med att ta fram en kommunikationsplan som består av både fysiska och digitala marknadsaktiviteter. Du jobbar både strategiskt och operativt med produktion av copy och content i print och digitalt. Utöver detta kommer du att planera och delta på fysiska event för HSB Södertörns medlemmar och kunder. Du kommer även till stor del att arbeta med att utveckla och driva företagets interna kommunikation i flera digitala kanaler.

Du blir del av en enhet om sex kollegor, men där inte alla arbetar inom marknad och kommunikation, och utgår från huvudkontoret i Huddinge, strax utanför Stockholm. Enheten leds av kommunikation- och medlemschef. I din roll kommer du att arbeta nära försäljningsansvarig som också finns på enheten.

Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att

• Arbeta med att utveckla, driva och underhålla företagets interna kommunikation.
• Utforma och genomföra marknadsaktiviteter och diverse marknadsföringsprojekt.
• Projektleda planeringen av och delta säkerställa kvalitén på genomförandet vid/av kundevents, seminarier och mässor.
• Projektleda kommunikationsinsatser i samband med lansering av nya tjänster.
• Producera nyhetsbrev och annan regelbunden kommunikation till relevanta målgrupper.
• Säkerställa att mallar och kommunikationsmaterial följer den grafiska profilen och är säljstödjande.
• Proaktivt delta i arbetet med att utveckla verksamheten inom enheten såväl som företaget.
• Bidra i konkurrensbevakning inom HSB Södertörns marknadsområde.

Du som person

Du är en ambitiös och driven person som har stor förmåga att skapa resultat på egen hand såväl som tillsammans med andra. Viktigt för rollen är att du har en god operativ förmåga och självständigt kan driva ditt arbete framåt. Du är inte rädd för att ta egna initiativ. Du är duktig på att arbeta strukturerat samtidigt som du kan vara flexibel när det uppkommer snabba puckar som kräver omprioritering. Rollen innefattar såväl interna som externa kontakter och vi ser därför att du är social och besitter en god kommunikativ förmåga. Du har ett stort engagemang och intresse för marknadsföring samt försäljning och du är därtill resultatinriktad och van att arbeta mot högt uppsatta mål.

För att lyckas i rollen tror vi att du har följande erfarenhet

• En relevant utbildning inom kommunikation/marknadsföring eller motsvarande.
• Goda kunskaper inom Adobe Creative Suite (Photoshop och Indesign).
• Erfarenhet av att jobba med Episerver, Apsis eller liknande.
• Erfarenhet eller intresse av att jobba försäljningsorienterat.
• Flytande svenska i tal och skrift.
• Goda kunskaper i Microsoft Office.

Tjänstens omfattning

Detta är ett vikariat för föräldraledighet om sju månader med start start i mitten på augusti till och med mitten på mars 2023. Du arbetar 37,5 timmar i veckan med möjlighet till flextid och kommer att utgå från HSB Södertörns huvudkontor i Huddinge, strax utanför Stockholms stad. Tjänsten innebär att delar av arbetet kan ske på kvällstid i samband med event.

Varför ska du bli en del av HSB?

HSB Södertörn ger dig möjlighet till ett fritt, självständigt och ansvarsfullt arbete samt stora utvecklingsmöjligheter. Jämställdhets- och mångfaldsarbete är en prioriterad fråga med strävan efter att spegla samhället i medarbetarkåren. Hos HSB ingår du i en organisation med bred kompetens där du både har goda förutsättningar till personlig utveckling såväl som tillgång till stöd inom olika specialistområden. HSB är en värderingsstyrd organisation, där företagskulturen är inkluderande och uppmuntrande.

Om HSB Södertörn

HSB Södertörn är idédrivet och medlemsägt. Vi är en av 26 regionföreningar i landet. Vi bedriver verksamhet i fyra kommuner; Huddinge, Botkyrka, Nynäshamn och Gotland. HSB Södertörn har nästan 23 000 medlemmar och vår förvaltning berör 14 300 lägenheter. Vi bygger bostäder samt erbjuder kvalificerade förvaltningstjänster i samtliga kommuner. På HSB Södertörn jobbar drygt 100 nyfikna och serviceinriktade personer.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Nyckelord: kommunikatör, copywriter, content creator Visa mindre

Webbdesigner med erfarenhet av e-handel till Copiax i Stockholm

Ansök    Sep 16    Randstad AB    Marknadskoordinator
Arbetsbeskrivning Är du en erfaren webbdesigner med ett brinnande intresse för grafisk formgivning och digitala upplevelser inom e-handel? Har du god erfarenhet av grafisk produktion, ett datadrivet arbetssätt och en känsla för tonalitet utöver det vanliga? Vill du bli en del av ett framgångsrikt och växande bolag, där du får möjlighet att utveckla och utvecklas tillsammans med härliga kollegor?  Då ser vi fram emot att höra av dig! Ansvarsområden Rollen ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren webbdesigner med ett brinnande intresse för grafisk formgivning och digitala upplevelser inom e-handel? Har du god erfarenhet av grafisk produktion, ett datadrivet arbetssätt och en känsla för tonalitet utöver det vanliga? Vill du bli en del av ett framgångsrikt och växande bolag, där du får möjlighet att utveckla och utvecklas tillsammans med härliga kollegor? 
Då ser vi fram emot att höra av dig!

Ansvarsområden
Rollen som webbdesigner innebär ett övergripande ansvar för användarupplevelsen i Copiax samtliga digitala kanaler. Du är motorn i den fortsatta utvecklingen av moderna lösningar, ett attraktivt innehåll och ett digitalt företag i framkant. Med ditt stora intresse för och kunskap om e-handel och försäljning stärker du vårt varumärke och blir en viktig del av Copiax fortsatta framgångar. Du rapporterar till Marknadschefen är placerad på kontoret i Kungens Kurva.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
Bidra till organisationen med ditt e-handelskunnande.
Planera och producera innehåll för de digitala kanalerna (text, bild, animering)
Arbeta med att förbättra och utveckla upplevelsen, informationen och interaktionen i Copiax olika digitala kanaler.
Vara med och testa och godkänna utvecklingssteg i digitala projekt.
Arbeta med automation och trafikdrivande insatser som annonsering och SEO.
Ha ett nära samarbete med den övriga organisationen som sälj, IT och produktägare.


Kvalifikationer
För att vara aktuell för rollen har du relevant eftergymnasial utbildning inom t ex grafisk formgivning, kommunikation och minst tre års erfarenhet från roller inom digital marknadskommunikation, Content Marketing eller liknande. Du har god erfarenhet av att självständigt formge och producera för digitala medier (med fördel e-handel) och vana att utvärdera trafikflöden. Du behöver ha erfarenhet av att arbeta med digitala kanaler som webbsidor och appar. Vi vill även att du har erfarenhet av att arbeta med sökord och digital annonsering.

Vi förutsätter att du har en mycket god teknisk förståelse och gärna erfarenhet av HTML, Google Analytics, Adobe-sviten och kan hantera vanliga eDR-verktyg med både urval och utskick. Du behöver även ha mycket god förståelse för innehållsproduktion och vara van att hantera texter, bilder och filmer. Har du erfarenhet av B2B, byråbakgrund och kan agera fotograf är det meriterande. 

För att lyckas i den här rollen är du en samarbetsorienterad, engagerad och strukturerad person, trygg i dig själv och van att ta ansvar och arbeta självständigt. Rollen har många kontaktytor och det är viktigt att du har förmågan att kommunicera och skapa goda relationer både internt och externt. Du behärskar både svenska och engelska på hög nivå, både muntligt och skriftligt.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 30 september 2020
För information: Vänligen kontakta Lotta Carlsson, rekryteringsspecialist på Randstad, på telefon 073-075 23 25. 

Om företaget
Copiax är Sveriges största grossist inom lås- och säkerhetssystem. Med fokus på effektiva logistik-, lager- och leveranslösningar förenklar Copiax arbetet för professionella säkerhetsinstallatörer och bidrar till ett tryggare samhälle. På copiax.se erbjuder vi ett brett, kvalitativt och aktuellt utbud på över 40 000 produkter från mer än 100 varumärken. Copiax grundades 1952 och ingår sedan 2008 i Assa Abloy-koncernen. Visa mindre

Nordic Marketing Coordinator för Sverige och Finland

Ansök    Nov 22    Despec Sweden AB    Marknadskoordinator
Vi söker en Nordic Marketing Coordinator som kan stärka vår verksamhet i Sverige och Finland Är du ett ess på content creation i alla dess fomer, vet hur man hanterar och vårdar varumärkesprofiler med fingertoppskänsla och är en proaktiv team player - då kan den här tjänsten passa just dig! Vi söker dig som kan stärka och komplettera vårt nordiska marknadsteam ytterligare och vara delaktig i att lyfta vårt kommunikationsarbete till högre höjder! Vi jobba... Visa mer
Vi söker en Nordic Marketing Coordinator som kan stärka vår verksamhet i Sverige och Finland
Är du ett ess på content creation i alla dess fomer, vet hur man hanterar och vårdar varumärkesprofiler med fingertoppskänsla och är en proaktiv team player - då kan den här tjänsten passa just dig!
Vi söker dig som kan stärka och komplettera vårt nordiska marknadsteam ytterligare och vara delaktig i att lyfta vårt kommunikationsarbete till högre höjder! Vi jobbar främst med B2B- men även B2C- anpassad kommunikation och representerar och marknadsför flertalet välkända och prestigefyllda varumärken i vår portfölj.
Arbetsuppgifter
Dina primära arbetsuppgifter blir att koordinera, skapa och publicera relevant, säljdrivande och representativt marknadsmaterial anpassat för främst B2B men även i viss mån B2C, i samtliga våra marknadskanaler (ex. hemsida, webshop, mail och sociala medier). Du får förtroendet att representera och hantera marknadsföringen av flertalet välkända och etablerade varumärken på marknaden (ex. HP, Artline, Brother, Tombow, Canon, Epson och många fler) något som gör tjänsten särskilt spännande och unik! Vi ser gärna att du är en organiserad perfektionist med god känsla för färg och form, som gillar när tempot är högt och som har ambition att vara delaktig i utvecklingen av Despecs marknadsföringsarbete framöver. Du kommer ingå i ett marknadsteam, där vi tillsammans i gruppen och med övriga kollegor från samtliga avdelningar skapar framgång!
Kompetenskrav
• Eftergymnasial utbildning relaterad till marknadsföring/informations- och kommunikationsdesign/art directing- eller likvärdig kompenserande arbetslivserfarenhet
• Mycket goda kunskaper samt arbetslivserfarenhet av arbete i Adobe Creative Suite (InDesign, Photoshop och Illustrator)
• Mycket goda kunskaper och vana att formulera sig i skrift (svenska och engelska, finska är meriterande)
• Minst 3< års arbetslivserfarenhet från marknadsföringsrelaterad anställning
Fördel (ej krav) är tidigare erfarenhet av
• Umbraco
• MailChimp
• Foto- och videohantering och redigering
• Administration av sociala medier, främst Instagram, LinkedIn och YouTube
Placering Stockholm. Kungens Kurva till start med fortsättning på vårt blivande kontor i Jordbro fr.o.m. sommaren 2022.
Omfattning Heltid 40 h/vecka, med möjlighet till arbete från hemmet några dagar/vecka. Visa mindre